Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Nemzetközi Konferenciát rendezett a Neumann János Egyetem a Duális Felsőoktatásról

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

A kecskeméti egyetem német minta alapján dolgozta ki duális képzését, most pedig a környező országok felsőoktatási intézményeinek szeretnék továbbadni ezt a mintát.

2012-től indult Kecskeméten a duális képzés, azóta pedig több mint 80 vállalati partnere van az egyetemnek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a rendszer jól működik, a hallgatók és a vállalatok számára is előnyös. A diákok többsége annál a cégnél marad, ahol duális hallgató volt. A mai konferencia arról szól, hogy különböző országok különböző felsőoktatási intézményei megosztják egymással tapasztalataikat.

A duális képzésben az egyetem és a vállalati partner tulajdonképpen együtt oktatja a hallgatót, így a diákok sokkal bővebb információt kapnak a képzésük során.

- Nagyon fontos az, hogy gyakorlatorientált mérnökök kerüljenek ki az iskolából. Sajnos a képzésünk kicsit elmozdult az elmélet irányába, ezért fontos, hogy visszavigyük az oktatásba a gyakorlatot is. Valamint az is lényeges feladata a duális képzésnek, hogy a vállaltok utánpótlását tudjuk ezáltal biztosítani – mondta Belina Károly, a Neumann János Egyetem oktatója. 

A város nevében Gaál József köszöntötte a résztvevőket, a nemzetközi konferenciát pedig dr. Ailer Piroska, az egyetem rektora nyitotta meg. Beszédében elmondta, hat és fél éve kezdődött a duális képzés, azóta pedig több hallgató is végzett, így az eddigi adatok alapján azt mondhatjuk, hogy sikeresen működik a kecskeméti duális felsőoktatás. 

Forrás: www.hiros.hu

Pályázatok

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

Campus Mundi

 

Campus Mundi

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

 

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

 

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

EFOP-3.4.3-16-2016-00002

 EFOP-3.4.3-16-2016-00002

GINOP-2.2.1-15-2016-00024

EFOP-3.2.5-17-2017-00045

EFOP-3.6.2-16-2017-00012

EFOP-3.4.6.-VEKOP-17-2017-00002

EDU-LAB-DTP1-1-115-4.1

EFOP-3.6.2-16-2017-00016