Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Mentorprogram a logisztikai mérnöki alapszakon

A Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Karának legújabb alapszakja, a logisztikai mérnöki alapszak 2017 szeptemberében fogadta első évfolyamát. A szak egyik különlegessége, hogy mentorprogrammal várja a hallgatókat. A gólyák az első hetekben választhatnak a belső mentorok közül, akik a GAMF színes oktatói palettájából kerülnek ki. Egy oktató 4-5 hallgatót pártfogol egy évfolyamból. A cél, hogy egy mentorcsapatban minél több évfolyamból legyenek hallgatók, hisz így a felsőbb évfolyamosok tapasztalataikat is meg tudják osztani az alsóbb évfolyamosokkal, ezzel is segítve őket. Már az első félév után elmondható, hogy a mentorcsapatok igazi közösségek, amelyek támaszt nyújtanak tagjainak. 

A Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Karának legújabb alapszakja, a logisztikai mérnöki alapszak 2017 szeptemberében fogadta első évfolyamát. A szak egyik különlegessége, hogy mentorprogrammal várja a hallgatókat. A gólyák az első hetekben választhatnak a belső mentorok közül, akik a GAMF színes oktatói palettájából kerülnek ki. Egy oktató 4-5 hallgatót pártfogol egy évfolyamból. A cél, hogy egy mentorcsapatban minél több évfolyamból legyenek hallgatók, hisz így a felsőbb évfolyamosok tapasztalataikat is meg tudják osztani az alsóbb évfolyamosokkal, ezzel is segítve őket. Már az első félév után elmondható, hogy a mentorcsapatok igazi közösségek, amelyek támaszt nyújtanak tagjainak.

A hallgatók fejlődősét - az egyetemi mentoron túl - egy külső, ipari logisztikai szakember is figyelemmel kíséri. A külső mentor megosztja szakmai tapasztalatait, és gyárlátogatásra is elhívja mentoráltjait. A hallgatók így az egyetemen elsajátított ismereteiket megtekinthetik a gyakorlatban.

A mentorprogram végeredményeként egy szakmai portfólió kerül összeállításra, amely tartalmazza a hallgató erősségeit, elvégzett projektmunkáit és mentorai ajánlólevelét. Ez a szakmai portfólió a munkaerőpiacon - a diploma mellett - előnyt jelenthet a frissen végzett logisztikai mérnököknek.

A hallgatók véleménye a mentorprogramról:

„Szerintem azért jó a mentorprogram. mert kis csapatot alkotva, a konkrét tanulás mellett, személyiségünket is fejlesztjük különböző „feladatok” megoldásával. Segít megismerni saját magunkat, társainkat, és felkészít minket arra, hogy igenis meg tudjunk és merjünk nyílni mások előtt, ne érezzük feszéjezve magunkat különböző szituációkban. Szerintem ez egy jó dolog, főleg hogy az egyetemi évek alatt nem csak tudással gazdagodunk, hanem megfelelő önbizalmat is tudunk szerezni, ami a későbbiekben az álláskeresésnél előnyt jelenthet másokkal szemben.” /Vágó Norbert/

„Segíthetünk egymásnak tanulásban, magánéleti problémákban, de akár osztozhatunk a sok-sok egyetemi fáradozásban is. Egy másik előnye is van, mégpedig a szakmai tapasztalat szerzése. A mentorprogram keretében egy „külsős”, céges mentorral is rendelkezünk, aki szervez nekünk gyárlátogatásokat, illetve szakmai útmutatást is ad.” /Kovács Zsaklin/

„A mentorprogram segítségével jobban megismerhetjük a csoporttársakat, egy csapattá kovácsolódhatunk össze. Ha baj van, bízhatunk egymás segítségében. A mentorprogram keretein belül könnyedén segíthetünk egymásnak, legyen szó egy beadandóról, zh-ról vagy egy feladat megoldásáról. Ha pedig valaki nem ért valamit, elmagyarázzuk egymásnak. Azokhoz, hogy ezek megtudjanak valósulni, nagyban hozzájárulnak a rendszeres találkozások a mentorunkkal.” /Bézi Erika/

„Egy olyan csoport tagja lettem, akik nem csak egy mentorált csoport, hanem egy baráti táraság is egyben. A beszédtémákat szabadon kezeljük, bármiről lehet beszélni, és mindenki véleményére adunk.” /Károlyi Máté/

Pályázatok

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

Campus Mundi

 

Campus Mundi

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

 

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

 

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

EFOP-3.4.3-16-2016-00002

 EFOP-3.4.3-16-2016-00002

GINOP-2.2.1-15-2016-00024

EFOP-3.2.5-17-2017-00045

EFOP-3.6.2-16-2017-00012

EFOP-3.4.6.-VEKOP-17-2017-00002

EDU-LAB-DTP1-1-115-4.1

EFOP-3.6.2-16-2017-00016