Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Hatalmas sikert aratott az idei 5letből jövő! döntője

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Véget ért a AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. által szervezett 5letből jövő! elnevezésű játékos gazdasági vetélkedő harmadik évada. A vetélkedő döntőjét, az élő showt, a kecskeméti Four Points by Sheraton Hotelben rendezték meg március 12-én, kedden.

Az 5letből jövő! vetélkedőt 2016 óta immáron harmadik alkalommal rendezi meg az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. Az első évben csak kecskeméti diákok jelentkezését várták, tavaly a megyei kiterjesztésnek köszönhetően már számos Bács-Kiskun megyei településről érkeztek pályázók, míg idén még egy megyei jogú város, Szeged is bekapcsolódott a vállalkozói vetélkedőbe.

Az 5letből jövő! verseny számos újítást tartalmazó idei játékának 55 csapat vágott neki. Közülük a hat mérföldkőből álló online fordulók során öt csapat vívta ki a fináléban való részvételt, és kapott lehetőséget, hogy bemutassa a vállalkozókból és pénzügyi, gazdasági szakemberekből álló zsűrinek üzleti tervét. A 10-11. osztályos középiskolásokból álló csapatoknak a zsűri és a nagyszámú nézőközönség előtt 25 perces prezentáció keretében kellett ismertetniük ötletüket és annak kidolgozott üzleti tervét, az ötlet tervezett megvalósításának menetét.

A zsűri tagjai voltak Horváth József, az UniCredit Bank Zrt. vállalati régióvezetője, Boros Áron, az MKB Consulting Kft. ügyvezetője, Héjja János, a Peki Restaurant Kft. ügyvezetője, Dr. Pázmándi Kinga, a Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja és Palásti György, a Onecreative Marketing Professional Kft. ügyvezetője.  

A szakmai zsűrinek nem volt könnyű dolga, hiszen mind az öt csapat életképesnek ígérkező és valós problémára megoldást kínáló ötlettel próbálta meg elnyerni a fődíjat.

Az ítészek végül egyórás egyeztetés után úgy döntöttek, hogy idén a 2ZsVRF nevű kiskunhalasi csapat viheti haza a szabadon felhasználható főnyereményt.


A verseny idei újításai között bevezetett virtuális bankkártya is nagy sikert aratott. A verseny fő támogatói jóvoltából a döntőbe jutott csapatok a vetélkedő
kihívásokkal teli hónapjai során a virtuális bankkártyájukon megspórolt összeget is elnyerték.

A verseny végeredménye: 

1.

2ZsVRF csapat 

Szilády Áron Református Gimnázium és Kollégium, Kiskunhalas

1.helyezett nyereménye: 1.000.000 Ft

 

2. 

Pentagok csapat

Bányai Júlia Gimnázium, Kecskemét 

2.helyezett nyereménye: 750.000 Ft

 

3.

E5fős Társaság csapat

Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Szeged

3.helyezett nyereménye: 500.000 Ft

 

3.

Egyenlőbbek csapat (holtversenyben) 

Kecskeméti Református Kollégium Gimnáziuma, Kecskemét

3.helyezett nyereménye: 500.000 Ft

 

5. EconoMates csapat

Szegedi Kőrösy József Közgazdasági Szakgimnáziuma, Szeged

5.helyezett nyereménye: 200.000 Ft

A díjátadó ünnepségen a verseny fővédnökeként Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere köszöntötte a diákokat, és reményét fejezte ki, hogy a megszerzett tapasztalatok a fiatalok javára fognak válni.

„A csapatban fontos a domináns személy, de az együttműködési morált mindig alakítani kell“ – hangsúlyozta a polgármester. 

A versenyt számos, a fiatalok oktatása, pénzügyi nevelése és az innováció mellett elkötelezett szervezet is támogatta, köztük a fő támogatók az UniCredit Bank Zrt. és a Városi Alapkezelő Zrt. 

A támogatók között köszönthettük továbbá a következő szervezeteket: Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, MKB Bank Zrt., MKB Consulting Kft., Neumann János Egyetem, Consol Trade Kft., valamint a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.

Forrás: www.hiros.hu

Pályázatok

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

Campus Mundi

 

Campus Mundi

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

 

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

 

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

EFOP-3.4.3-16-2016-00002

 EFOP-3.4.3-16-2016-00002

GINOP-2.2.1-15-2016-00024

EFOP-3.2.5-17-2017-00045

EFOP-3.6.2-16-2017-00012

EFOP-3.4.6.-VEKOP-17-2017-00002

EDU-LAB-DTP1-1-115-4.1

EFOP-3.6.2-16-2017-00016