Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

EFOP-4.1.3-17-2017-00044

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Felhívás megnevezése: EFOP-4.1.3-17 – Az állami fenntartású köznevelési intézmények tanulást segítő tereinek infrastrukturális fejlesztése

Projekt címe: A tanulást segítő terek infrastrukturális fejlesztése a Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskolában

Projekt azonosító száma: EFOP-4.1.3-17-2017-00044

Kedvezményezett: Neumann János Egyetem

Támogatás összege: 149.995.598 Ft

Intenzitás: 100 %

Megvalósítási időszak: 2017.08.01.-2018.10.31.

Támogató alap: Európai Regionális Fejlesztési Alap

A Neumann János Egyetem által fenntartott Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola fejlesztésének elsődleges célja, hogy megfelelő, modern tanulási környezetet biztosítva, minőségi oktatásban, értékközvetítő, támogató nevelésben részesülhessenek tanulói.

A jelen projekttel érintett elmaradott infrastrukturális állapotú iskola fejlesztése kiemelten fontos annak érdekében, hogy a fejlesztés következtében az érintett intézményben az iskolai nevelés-oktatás alapfeladatainak ellátását támogató környezet biztosítottá váljon. Az általános iskolát érintő fejlesztés a megfelelő infrastrukturális háttér kialakításával hozzájárul, hogy az intézmény megelőzze, illetve csökkentse az tanulói lemorzsolódását, a végzettség nélküli iskolaelhagyók számát. Jelen fejlesztés eredményei hozzájárulnak a térség oktatási fejlődéséhez.

A Petőfi Sándor Gyakorló Általános Iskola fejlesztése a minőségi és befogadó oktatási környezet és hatékony nevelés infrastrukturális feltételeinek megteremtését szolgálja a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése és a jobb oktatási eredmények elérése érdekében. A fenntartó felsőoktatási intézmény 2012 nyarán költöztette át általános iskoláját a jelenlegi épültbe. A helyiségek igénybevételénél a maximális tanulólétszám a nagyobb tantermeknek köszönhetően úgy került megállapításra, hogy a növekvő létszámot is képes legyen befogadni. Az osztályok számának megfelelő tantermek kialakításra kerültek ugyan, ám a szűkös anyagi források miatt csak a legszükségesebb felújításra kerülhetett sor.

Az elmúlt évek során az osztályok számának növekedését a szaktantermek osztálytermekké való alakításával oldották meg az intézményben. 2015-ben új jogszabály jelent meg a gyakorlóintézményekre vonatkozóan, miszerint 3 párhuzamos osztállyal kell működtetni az 1-8. évfolyamokat (87/2015. (IV. 9.) Korm. rendelet alapján). Így a 2016/17. tanévtől kezdődően a felmenő rendszerben indított újabb első osztályok számára új tantermekre van szükség. A teremhiány, az előírt csoportbontások, valamint a hallgatói tanítások megbeszélésének, előkészületének helyigényének kiszolgálására a folyosókra és a zsibongóban kerültek kialakításra ideiglenes konzultációs-szigeteket, azonban ez nem jelent megfelelő megoldást, feltételeket a minőségi oktatás megvalósítására.

A 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 2. sz. mellékletében meghatározott kötelező helyiségek kialakítása, felújítása, a nevelés-oktatás folyamatához előírt eszközjegyzék részleges cseréjére van szükség.

 A fenti célok elérése érdekében a projektben az alábbi fejlesztési elemek valósulnak meg, összhangban a pályázati felhívás rendelkezéseivel:

1, A mindennapos testneveléshez szükséges fejlesztések.

2, A nevelési-oktatási tevékenység megvalósításához használt termek, oktatási termek, és az azok elérését szolgáló folyosók, közlekedők fejlesztése.

3, A természettudományos tárgyak oktatását segítő tantermek korszerűsítése.

4, Egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokat (pl. felzárkóztatás, tehetséggondozás) lehetővé tévő, oktatásra is alkalmas helyiségek fejlesztése.

5, Energetikai célú épületfejlesztések.

6, Szükséges kapcsolódó eszközbeszerzések.

Fejlesztések, projektek

Pályázatok

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

Campus Mundi

 

Campus Mundi

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

 

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

 

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

EFOP-3.4.3-16-2016-00002

 EFOP-3.4.3-16-2016-00002

GINOP-2.2.1-15-2016-00024

EFOP-3.2.5-17-2017-00045

EFOP-3.6.2-16-2017-00012

EFOP-3.4.6.-VEKOP-17-2017-00002

EDU-LAB-DTP1-1-115-4.1

EFOP-3.6.2-16-2017-00016