Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Budapesten megrendezett Sportjogi Konferencián adott elő Dr. Pázmándi Kinga

Március 22-én országos Sportjogi Konferenciát tartottak Budapesten a sportszabályozás neves hazai képviselőinek részvételével, melynek a Testnevelési Egyetem fővárosi főépületének patinás díszterme adott otthont. A konferencián Prof. Sárközy Tamás, egyetemi tanár, a Magyar Jogász Egylet elnöke, és Dr. Sterbenz Tamás, egyetemi docens, a Testnevelési Egyetem általános rektorhelyettese elnökölt. A sportjogi részterületek egész napos tudományos seregszemléjén a Neumann János Egyetemet a kecskeméti Gazdaságtudományi Kar dékánja, Dr. Pázmándi Kinga egyetemi docens képviselte.

A teltházas tudományos tanácskozás a modern sportszabályozás legizgalmasabb területeire fókuszált, így a felelősségi kérdések mellett szó esett például a sportközvetítések szerzői jogi összefüggéseiről, a sportszerződések gyakorlati nehézségeiről, a sport-választottbíráskodásról, illetve a doppingügyek joggyakorlatának tanulságairól is.

Dr. Pázmándi Kinga, a Gazdaságtudományi Kar dékánja az arculatátviteli szerződés és a személyiségvédelem sportban betöltött szerepéről tartott előadást. A gazdagon illusztrált előadásban a konferencia résztvevői érdekes elemzést hallhattak a sportfinanszírozás szerkezetéről, a reklámbevételek szerepéről, valamint az image-jogok átruházásának nemzetközi és hazai szabályozási tapasztalatairól. Úgy tűnik, a XXI. századi „sport business” komoly kihívások elé állítja a jogi szabályozást, hangsúlyozta Dr. Pázmándi Kinga. Beszélt arról is, hogy az arculat átvitel jelenleg alkalmazott szabályozási modelljét egy brit jogeset alapozta meg, melyben „Őfelsége Adóhivatala” (HMRC) alulmaradt abban a perben, amit az Arsenal futball club ellen indított az image szerződések színlelt és adóelkerülő jellege miatt. Az előadásban felsorakoztatott esettanulmányokból jól látható, hogy a sportolók „reklámértéke” és sportteljesítménye időnként határozottan elválik egymástól, azaz az image-jogok értékét ma már nem csak a sportolói teljesítmény határozza meg. Egy neves sportközgazdász által szellemesen „csecsebecse menedzsment”-nek nevezett merchandising a sportmarketing meghatározó jelenségévé vált.

 

A konferencia részletes programja itt olvasható:

http://tf.hu/hirek/2847-sportjogi-konferencia