Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

A kecskeméti MegaLux elindult a Dél-Afrikai Köztársaságba

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

A kecskeméti MegaLux elindult a Dél-Afrikai KöztársaságbaKecskemétről Pretoriába a Megaluxszal - hírös városi mérnökhallgatók is versenybe szállnak a napelemes szuperautók futamán Dél-Afrikában.

A Kecskeméti Egyetem járműépítő csapata idén ismét nagy feladatra vállalkozott: a tavalyi Bridgestone World Solar Challenge energiatakarékossági verseny ausztrál helyszíne után idén a Dél-Afrikai Köztársaság felé veszik az irányt. A járművet a napokban indították útnak - a szállítás körüli technikai kérdéseket járta körbe az autoapro.hu a csapat kapitányával, Kutasi Zoltánnal.

Egy szállítmányozással foglalkozó cégre bízta a csapat, hogy a MegaLux épségben elérje úti célját. Budapestről közúton viszik Brémába, ahol hajóra teszik, hogy megkezdje egy hónapig tartó útját Durban felé, ahonnan vonattal szállítják át a versenynek startjának otthont adó városba, Pretóriába. A napelemes járműnek körülbelül 15 ezer kilométert kell utaznia, a táv nagy részét hajóval teszi meg.

- Megtettük az óvintézkedéseket, alaposan becsomagoltuk a versenyautót illetve a versenyzéshez szükséges felszerelést. Lényegében egy nagy zárt utánfutóba van minden két szinten elhelyezve - mondta el Kutasi Zoltán arra a kérdésre, milyen biztonsági lépéséket tettek a sós levegő okozta rozsdásodás ellen. Hozzátette azonban, nem aggódnak a tengeri szállítás miatt, sokkal inkább az út vasúti szakaszára kellett kiemelt figyelmet fordítani. - Az összecsapódó vasúti szerelvények kárt tehetnek a járműben, ezért kellett figyelnünk a konténeren belül a biztonságos rögzítésre.

A tavalyi verseny Ausztráliában volt, akkor repülővel tette meg a távot a jármű, a csapat így már rutinosnak számít a csomagolásban. Az ausztrál út több mint ötmillió forintot emésztett fel a költségvetésből, a dél-afrikai azonban jóval barátságosabb: oda-vissza mintegy másfél millió forintba került a szállítás.

- A járművünk várhatóan szeptember 8-án érkezik meg, a csapat pedig 12-én követi. A nyolcnapos verseny 24-én kezdődik, így lesz időnk arra, hogy hozzászokjunk a jobbkormányos közlekedéshez, ugyanis végig közúton kell vezetni. Éppen ezért mielőtt megkezdjük a versenyt, a helyi közlekedési hatóság átvizsgálja a járművet, hogy megfelel-e a feltételeknek.

A World Solar Challenge verseny az energiatakarékosságról, a jármű üzembiztonságáról és a csapat kitartásáról szól. Az utat kizárólag a napenergia felhasználásával kell megtenni. Míg az ausztrál versenyen az volt a cél, hogy a távolságot a lehető leggyorsabban tegyék meg, addig ez Afrikában fordítva lesz: a legtöbb utat kell megtenni adott idő alatt. Az afrikai verseny abban is eltér, hogy itt viszonylag nagy szintkülönbséget kell legyőzni, akár 1500 métert is.

(autoapro.hu)

Itt pedig azt a videót nézhetik meg, amelyen Kutasi Zoltán csapatkapitány nyilatkozik az újabb kihívásról a HÍR TV-nek.

Pályázatok

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

Campus Mundi

 

Campus Mundi

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

 

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

 

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

EFOP-3.4.3-16-2016-00002

 EFOP-3.4.3-16-2016-00002

GINOP-2.2.1-15-2016-00024

EFOP-3.2.5-17-2017-00045

EFOP-3.6.2-16-2017-00012

EFOP-3.4.6.-VEKOP-17-2017-00002

EDU-LAB-DTP1-1-115-4.1

EFOP-3.6.2-16-2017-00016