Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

A Gazdaságtudományi kar

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail
 

A beruházás első ütemében megépülő, az Izsáki út mellett elhelyezkedő épület nagy előadójában egyszerre 500 diák hallgathatja majd az előadásokat. A modern oktatástechnológiai eszközökkel felszerelt előadó lépcsőzetes kialakítású nézőtere –három térre bontható. Európában egyedülálló módszerrel – a tér a tengelye körül befordulva két kisebb és egy nagyobb teremre osztható, így akár három különböző előadás is folyhat itt párhuzamosan. A kialakuló termek remek helyszínül szolgálnak különböző előadásoknak, konferenciáknak, rendezvényeknek. A három 120 fős közepes előadó, 15 darab 30 fős szemináriumi terem, valamint egy különleges ún. tőzsdetojásban kialakított valódi tőzsdét imitáló terem és egy vizualizációs terem is a Gazdálkodástudományi Kar 6 tanszékének tanulói és oktatói rendelkezésre áll majd.

A dékáni hivatal a harmadik emeleten, a tanszékek az épület déli részén kapnak helyet. Az előadótermek és a tanszékek természetes bevilágítással és szellőzéssel kerülnek kialakításra.

XXI. századi építészeti megoldások

Fontos tervezési szempont volt, hogy a különböző innovatív megoldásoknak köszönhetően Kecskemét és Magyarország egy minden szempontból előremutató és példaértékű közintézménnyel legyen gazdagabb.

Az általunk alkalmazott megoldások a hosszútávú gazdaságos üzemeltetés összes kritériumát kielégítik.

Az építkezés során lehetőség szerint a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal dolgozunk. A fosszilis energiafelhasználás csökkentése érdekében, a kedvező fekvés,  a napsütéses órák magas száma miatt egy napelemes és napkollektoros rendszert is kiépítünk A külső közösségi terekben, tetőteraszokon olyan ülőpad-típusokat tervezünk, amelyek a napenergia segítségével elégítik ki az elektronikai igényeket, integrált USB porttal, töltőrendszerrel, wifi csatlakozással stb.

A modern oktatástechnológia mellett az épületek kialakításában környezetbarát megoldásokat alkalmazunk. Véleményünk szerint ma már alapkövetelmény, hogy olyan árnyékolás, hő- és hangszigetelés legyen egy ilyen oktatási épületen, amelyek a lehető legcsekélyebbre csökkentik a környezetterhelést és gazdaságosan működtethetők.

XXI. századi oktatástechnológia

Az elmúlt években a hagyományos, frontális oktatás háttérbe szorulásával, a XXI. századi oktatástechnológia térnyerésével az integrált, interaktív technikai eszközökön alapuló módszerek kerültek előtérbe.

A hallgatók már nem csak passzív befogadóként, hanem aktív résztvevőként ülnek az előadásokon, ahol a kölcsönös kommunikáció elve mentén azonnal válaszolhatnak. A szemináriumi termekben kiscsoportos projekt munka keretében mélyülhetnek el jobban, oldhatják meg hatékonyabban az oktatóktól kapott feladatokat.

A szemináriumi termek kialakítása lehetőséget biztosít arra, hogy új didaktikai módszerek alkalmazásával tudják a hallgatók elsajátítani a kötelező tananyagot. Célunk nemcsak a tudás, hanem egyéb, a munka világába történő beilleszkedést elősegítő kompetenciák átadása.

A kecskeméti Campuson több, Magyarországon eddig kevésbé alkalmazott, hatékony és modern eszköz áll majd az oktatók és a hallgatók rendelkezésére (speciális applikációk, virtuális terek, valós idejű hologramos kivetítés, stb.). A modern oktatástechnológia támogatja a távoktatást, megkönnyítve a tanulás, a munka és a magánélet összehangolását, valamint a nemzetközi együttműködéseket és tudásmegosztást.

Az ingyenesen elérhető okos eszközök, számítógépek és wifi szolgáltatás mellett applikációk segítik a tanulók életének menedzselését, a hatékony kommunikációt, a napirendjük megszervezését.

A világban mindenhol az oktatás központjai nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is, az egyetem mozgás-, látás-, hallássérült hallgatóknak is megfelelő megoldásokat nyújt.

A saját közösségi média felület kialakítása lehetőséget teremt a hallgatóknak az egymással való kapcsolattartásra, a naprakész információáramlásra. A kombinált oktatási (blended-learning) modell nyújtja ezt a közösségi élményt. Az oktatók ebben a modellben a hagyományos tantermi oktatás és az internet, illetve a digitális média által nyújtott lehetőségeket együttesen alkalmazzák. A hallgatók és az előadók az órára való felkészülés vagy prezentáció készítése alatt is folyamatosan kapcsolatban vannak és kommunikálnak egymással egy közös felületen, a beadandó dolgozatokat is erre a felületre töltik fel.

Állandóan lüktető, nap mint nap megújuló, fejlődő egyetemi élet jöhet létre. Az  egyedi és modern technikai megoldások, az oktatás szemléletének változása, illetve a tanulók és az előadók folyamatos kapcsolattartása következtében.

Pályázatok

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00014

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

EFOP-3.6.1-16-2016-00006

Campus Mundi

 

Campus Mundi

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

 

GINOP-2.3.3-15-2016-00041

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

 

EFOP-3.4.4.-16-2017-00018

EFOP-3.4.3-16-2016-00002

 EFOP-3.4.3-16-2016-00002

GINOP-2.2.1-15-2016-00024

EFOP-3.2.5-17-2017-00045

EFOP-3.6.2-16-2017-00012

EFOP-3.4.6.-VEKOP-17-2017-00002

EDU-LAB-DTP1-1-115-4.1

EFOP-3.6.2-16-2017-00016