Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Kimagasló eredmények a XXXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencián (2.)

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Egy újabb első és egy második helyezés a győri OTDK Konferencián: „Tanulás tanítása alsó tagozaton szülők bevonásával” – ezzel a dolgozatával ért el első helyezést Ledniczki Kinga Melinda a „6-10 éves kor pedagógiája” tagozaton, míg Doroszlai Gréta 2. helyezett lett „Az óvodás korú gyermekek informatikai eszköz használati szokásai” című pályamunkájával a „Digitális pedagógia” tagozaton. Gratulálunk nekik is és minden résztvevő hallgatónak, felkészítő tanárnak, hiszen a helyezésektől függetlenül minden induló hallgató méltó módon képviselte egyetemünket az OTDK-n!

Ismét szubjektív élménybeszámolóra kértük az OTDK-n a Tanulás- és Tanításmódszertani- Tudástechnológiai Szekció munkájában kiemelkedő teljesítményt nyújtó hallgatóinkat.

Ledniczki Kinga Melinda I. helyezett

„Számomra az OTDK hatalmas meglepetés volt. Egy rideg, távolságtartó, rettentő tudományos vita helyett egy jó hangulatú, humoros, építő konferencián vehettem részt, mely a szakmaiságot és az előrehaladást, fejlődést hirdette zászlaján. Kutatásomat csekély izgalommal és hatalmas elhivatottsággal mutattam be. Az általános iskolások tanulási szokásai, a szülők tanulási folyamatokban való részvétele és az e területen felmerülő problémákra, mintegy lehetséges megoldásként kifejlesztett tanulási mintatréning, sikert aratott. Három éves munkám gyümölcseként elhozhattam a „6-10 éves kor pedagógiája” tagozat első helyét. Mindez Dr. Hercz Mária tanárnő nélkül nem valósult volna meg, aki időt és energiát nem kímélve segítette utam, támogatott és bíztatott. Segítségéért örökké hálás leszek!”

Doroszlai Gréta 2. helyezett

„Az Országos Tudományos Diákköri Konferencia számomra nem csak egy versenyt jelentett. Kezdetben a kíváncsiság, tapasztalat- és élményszerzés hajtott, majd az OTDK-ra való továbbjutás egy lehetőséget kínált a dolgozatom továbbgondolására, továbbvitelére. Élve a lehetőséggel, egy olyan háromnapos programon vehettem részt, amelyen a hallgatók érdekesebbnél érdekesebb ötletekkel álltak elő a pedagógia megújítására, fejlesztésére. Dolgozatommal a Digitális pedagógia tagozatban indultam Az óvodás korú gyermekek informatikai eszköz használati szokásai címmel. Nem lehetek elég hálás Dr. Neszt Judit tanárnőnek, akitől rengeteg támogatást és segítséget kaptam, hogy ez a dolgozat eljuthasson idáig és megérdemelje a második helyezést!”

Papp Fruzsina

„A tavasz első hónapjában megrendezésre került a XXXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Győrben, a Szent István Egyetem Apáczai Csere János Tanítóképző Karán. A pedagógiai szekción belül 10 tagozat várt arra, hogy az ország különböző pontjairól érkező hallgatók bemutassák kitartó munkájuk eredményét. A Pallasz Athéné Egyetem hallgatói remek felkészítéssel, három pedagógus kíséretében, izgatottan érkeztek a folyók városába. Az első tagozat a „6-10 éves kor pedagógiája” elnevezést kapta, melyben Ledniczki Kinga mellett Kazatsay Orsolya és jómagam (Papp Fruzsina) vettünk részt. Orsolyával végzett közös kutatásunk témája a Z-generáció szociális készsége volt. Az általunk létrehozott projekt, s egyben munkánk legmeghatározóbb pontjának neve „Be Brave! – Légy bátor!” lett. Felkészítő tanárunk Dr. Hercz Mária tanárnő volt, aki a sok belénk fektetett energia és segítség mellett lelki támaszt is jelentett az egész kecskeméti társaság számára. Remek szervezés és verseny várt ránk, s bár Orsolya és én helyezést nem értünk el, számunkra és a többi versenyző számára is a jelenlét és az összetartás jelentette az igazi győzelmet. Idézve az egyik zsűritagot, igazán büszkék lehetünk magunkra, hiszen azzal búcsúzott tőlünk, hogy „Be Proud! – Légy büszke!”. Elmondhatjuk, hogy az OTDK konferencián minden kecskeméti résztvevő remekül teljesített, mely értékéből nem von le, hogy ért-e el helyezést, vagy sem. Mindenki felkészült volt, elhivatott és büszkén képviselete a Pallasz Athéné Egyetem Pedagógusképző Karát. Mindannyian elmondhatjuk, hogy egy OTDK-n részt venni nemcsak izgalmas és bátor dolog, de esélyt ad a kapcsolatépítésre és újabb remek lehetőségekre a jövő sikereihez.”

A Pedagógusképző Kar hallgatóinak eredményei a XXXIII. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani- Tudástechnológiai Szekciójában:

Név

Dolgozat címe

Tagozat

Helyezés

Szeidl Veronika

Báránytánc

Multikulturális nevelés

  1. helyezés

Ledniczki Kinga Melinda

Tanulás tanítása alsó tagozaton szülők bevonásával

6-10 éves kor pedagógiája

  1. helyezés

Doroszlai Gréta

Az óvodás korú gyermekek informatikai eszköz használati szokásai

Digitális pedagógia

  1. helyezés

Kazatsay Orsolya és Papp Fruzsina

A Z generáció szociális készségei

6-10 éves kor pedagógiája

 

Vadászi József

Óvodai íráselőkészítés a vizuális nevelés tükrében

Óvodapedagógia

 

Károlyi Anett Mária

Naiv képzetek az óvodában

Óvodapedagógia

 

Nagy Bernadett

Iskolára és idegen nyelv elsajátítására hangoló program 5-7 évesek számára

Óvodapedagógia

 

Takács Bernadett

A gyermek egészségfejlesztése: fókuszban a mozgás

Egészség- és életmód-pedagógia

 

Halmos Kitti Imola

Kutyával asszisztált módszer az óvodában

Fejlesztés a csecsemő-, kisgyermeknevelésben és óvodapedagógiában

 

Szórád Frida

Az elbeszélés, mint irodalmi műfaj az óvodai anyanyelvi nevelésben

A magyar, mint anyanyelv pedagógiája