Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Jól vizsgázott a Neptun Kecskeméten

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Az SDA munkatársának interjúja Brindza Attila oktatási igazgatóval.

Egy év telt el azóta, hogy a Pallasz Athéné Egyetem átállt ETR rendszerről a Neptunra. Megkérdeztük Brindza Attilát, az Egyetem oktatási igazgatóját hogyan zajlott az átállás, és egy év elteltével melyek a rendszer működtetésével kapcsolatos tapasztalataik.

Az SDA munkatársai arról számoltak be, hogy a hozzáállás és az együttműködés eredményeként az Önök intézményénél volt az egyik leggördülékenyebb a bevezetés. Hogyan élték meg a honosítást?

2015 elején történtek az első szakmai egyeztetések, a tényleges konverzációs eljárás pedig 2016 tavaszán volt. Nagyon sokat kellett egyeztetni a migráció ügyében, ez egy meglehetősen kritikus pont volt, de a várakozásoknak megfelelően sikerült. A kollégák felkészítése céljából az SDA-val közösen oktatást szerveztünk a rendszer használatáról. Nagyon sok munka volt, sokat egyeztettünk, és tanultunk, de végeredményben a kollégák is úgy felkészültek, hogy az indulás után különösebb hallgatói panasz nem volt.


Hogyan reagáltak a váltásra a hallgatók és az oktatók?

A hallgatóktól féltünk a legkevésbé, és optimizmusunk be is igazolódott. Ők körülbelül negyed óra alatt el tudták intézni a szükséges dolgokat vagy maguktól, vagy az általunk kiadott segédletekkel. Jelentős változás volt például az ETR-hez képest, hogy az utóvizsgadíjak nem automatikusan jelennek meg a pénzügyek menüpontban, hanem a hallgatók maguknak írják ki azokat. Erre rá kellett őket szoktatni. Volt olyan eset, hogy jelezte a hallgató, hogy fizetési kötelezettség miatt nem engedélyezi a rendszer a jelentkezést, és nem értette, hogy miről van szó. Ekkor egy kicsit alaposabban kellett tájékoztatni őket, hogy milyen a teendőik vannak.

Az oktatók nehezebben vették a váltást, mint a hallgatók, bár elmondható, hogy ők sem panaszkodtak, sőt éppen most kaptunk levelet egyik oktatónktól, hogy nagyon örül, mert a leírásunk alapján gördülékenyen meg tudta hirdetni a vizsgákat.


Milyen tapasztalataik keletkeztek a Neptun használatának első éve során? Mi okozhatott problémát menet közben?

Most ott tartunk, hogy tudjuk kezelni a rendszert, látjuk a megoldásokat, minden dolgozó és hallgató megbarátkozott az új felülettel. Vannak terveink, elképzeléseink, amiket a jövőben kívánunk megvalósítani. Ilyen fejlesztés lenne például a rangsoros jelentkeztetés, vagyis egy olyan rendszer, amely során a hallgatók pl. tanulmányi teljesítmény alapján előnyt élvezhetnének egyes tantárgyak felvételénél. Ezt rendkívül hasznos funkciónak tartjuk és remélhetőleg szeptemberre már ez is üzemképes lesz.

Ezúton is szeretném megköszönni az SDA Zrt. munkatársainak, hogy nagyon pozitívan állnak a problémák megoldásához. Ha elakadunk valamiben, akkor azt jelezzük a támogatással foglalkozó kollégáknak, és hatékony együttműködésüknek köszönhetően általában gyorsan eredményre jutunk.

A PAE-n végzett diákok egy része a Mercedes-nél helyezkedik el. Az egyetem a hallgatók elhelyezkedési esélyeinek nyomon követéséhez (DPR) az SDA Informatikai Zrt. Unipoll kérdőívkészítő programját választotta

 

Elmondhatom, hogy az előzetes félelmeink ellenére és mindannyiunk örömére a hallgatóink, az oktató munkatársaink és vezetőink is meg vannak elégedve az átállás eddigi eredményeivel.

 

Megkérdeztük a hallgatókat is…

 

Az egyetem büféjében várakozó hallgatók arról számoltak be, hogy az átállás során az első hónap, illetve az első tárgyfelvétel nehéz volt, mert teljesen más a Neptun szerkezete és felülete, mint az ETR-é. De volt előadás arról, hogy hogyan kell használni a Neptunt, és teljes mértékben felkészítették őket, így nem okozott nekik nehézséget az újdonságok elsajátítása.

 

A hallgatók szerint a mobil applikáció használata kifejezetten egyszerű és gyors


Egy másodéves gépészmérnök hallgató szerint a Neptun applikáció használata különösen egyszerű és gyors. Ha van valami változás, akkor azt viszonylag gyorsan megkapom -mondja. Igaz, megkapom e-mailen is, viszont a mobil applikációnak kisebb az adatfelhasználása, az információt mobil internetről is el tudom érni. Az alkalmazásban nincs annyi kép, sokkal egyszerűbb. A tárgyakat is egyszerűbb telefonon felvenni.