Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Élmények, eredmények a spanyol versenyről

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

 

Bravúrosan szerepelt a KEFO MotoStudent csapat a spanyolországi versenyen, a kiváló eredmények mellett rengeteg élménnyel és tanulsággal lettek gazdagabbak.

KEFO MOTORSTUDENTMint ahogy arról már korábban írtunk, spanyolországi versenyen indult a Pallasz Athéné Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai karának versenymotor-építő csapata. Különösen büszkék lehetünk az orosházi Hatos Istvánra, aki nem csak az előkészületek során erősítette a csapatot, a pilóta szerepét is ráruházták.

A verseny vasárnap ért véget, a csapat pedig fantasztikus eredményeket ért el. A projekt bemutatása és az innovációs prezentáció sikeres teljesítése után a statikus gépátvétel, majd a dinamikus tesztek következtek. A belső versenyek közül az ügyességin 3. helyen végzett a csapat, a féktesztet pedig 2. helyen teljesítették. Az innováció kategória értékeléséhez nagy reményeket fűztek, és a világ első aluminiumhab-szénszövet kompozitból készült motorkerékpárja meg is hozta a várt eredményt: az előkelő 3. helyezést érték el ebben a kategóriában 56 közül.

– A végső versenyen nem tudtunk elindulni, mert technikai problémánk akadt, leszakadt a lendkerékről egy jeladó fog. Egyedi vezérlést használtunk, de sajnos a ragasztó nem volt megfelelő, így a ragasztás nem tudta azokat a paramétereket, amit a dokumentációjában feltüntettek – tudtuk meg az orosházi Hatos Istvántól, aki azt is megjegyezte, még a többi csapat csak megtervezte az alkatrészeket, de mással gyártatta le, addig ők maguk nulláról kezdve, az összes alkatrészt le is gyártották.

A tervezési időszak két évet ölelt fel, a gyártás pedig másfél hónapos munka volt, melynek eredménye egy letisztult, MotoGP szintű versenymotort lett, egyedi alkatrészekkel. A KEFO MotoStundet profi csapatokkal vette fel a versenyt, hiszen a spanyol, olasz egyetemeken évek óta készülnek hasonló megmérettetésekre és külön motorkerékpár szakirányaik is vannak. A versenyen végül egy spanyol csapat nyert.

És hogy miért az orosházi Hatos István lett a pilóta?
– Kicsi vagyok, könnyű, pilóta alkat. Ráadásul sokat motoroztam, viszont nem vagyok profi pilóta, amely kikötés volt a versenyen. Négy kört sikerült mennem a pályán, ami alatt a 18-19. időt teljesítettem. Ha nem adódott volna a technikai probléma, akkor véleményem szerint a 10. helyre simán befutunk – emelte ki hírportálunknak nyilatkozva.

A versenyt kétévente rendezik, a csapat biztosan indul majd a következő alkalommal is.

Földesi Szandra

Forrás: http://likefestoon.com - 2016. 10. 11.

Fotó: hiros.hu