Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

Dél-Afrika meghódítására készül a MegaLux

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Dél-Afrika meghódítására készül a MegaLuxA 24 órás repülőút előtt sajtótájékoztatót tartott a MegaLux csapata Budapesten a Pallas Athéné alapítványok székházában, melyen Ailer Piroska, a Pallasz Athéné Egyetem intézményvezetője és Kutasi Zoltán, tanszéki mérnök a csapat vezetője beszélt a Dél-afrikai versenyről.

Szeptember 12-én indul útnak a Pallasz Athéné Egyetem MegaLux járműépítő csapata, hogy napelemmel hajtott autójukkal átszelhessék Dél-Afrikát. A GAMF csapata által épített jármű tavaly már bizonyított, amikor a világ egyik legjelentősebb napelemes autóversenyén Ausztráliában 46 induló csapat közül a 7. helyen ért célba.

Dél-Afrikában, a South African Solar Challenge elnevezésű versenyen áll startvonalhoz a Pallas Athéné Egyetem GAMF Karának járműépítő csapata, ahol megújuló energia segítségével nyolc nap alatt érnek Pretóriából Fokvárosba. Szemben a tavalyi ausztráliai versennyel, ahol a gyorsaság volt a cél, idén a megtett kilométerek számítanak majd.

A csapat a Challenger kategóriában indul, ahol a járművek energiaforrása egy hat négyzetméteres Si-egykristályos napelem-tábla. A MegaLux csapat versenyautója is egy ilyen különleges jármű, amely a napelemen keresztül szedi össze a működéséhez szükséges energiát és azt elraktározza akkumulátoraiban. Az autó tömege mindössze 165 kg, a maximális sebessége pedig 130 km/óra.

A verseny célja, hogy a járműfejlesztő csapatok olyan jármű kifejlesztésére törekedjenek, amely világossá teszi, hogy mennyire fontos a környezetvédelem és fenntarthatóság érdekében törekedni a minimális nyersanyag és energiafelhasználásra, illetve a környezetszennyezés csökkentésére.

Kutasi Zoltán tanszéki mérnök kiemelte: a csapat célja, hogy teljesíteni tudják a Pretoriából induló és Fokvárosba érkező nyolcnapos versenyt.

A dél-afrikai versenyt 2008-ban rendezték meg először, azóta kétévente kerül rá sor. Itt meghatározott idő alatt a legnagyobb távolságot kell megtennie az indulóknak az ausztrál versennyel szemben, ahol viszont a a csapatoknak minél rövidebb idő alatt kell átszelniük a kontinenst.

Afrikában együtt halad a mezőny városról városra és extra kilométereket az egyes állomáshelyeken beiktatott hurkokkal lehet szerezni. A verseny teljes hossza 2100 kilométer, de a plusz körökkel akár három ezer kilométeresre is növelhető a táv.

Kutasi Zoltán arról is beszélt, hogy idén a csapat együttműködést kötött az Országos Meteorológiai Szolgálattal, akik minden nap friss adatokat szolgáltatnak majd a verseny helyszínein várható időjárásáról, ami a stratégia optimalizálásában és aktualizálásában lesz a csapat segítségére.

forrás: hiros.hu - 2016. 09. 12.