Neumann János Egyetem

facebook

Welcome

Gyengénlátó Változat

A Gépállat 2.0 a második helyen

PDF letöltés Cikk nyomtatása E-mail

Az Aventics Hungary Kft. tizedik alkalommal szervezte meg a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 5-6. között, ezúttal Egerben. A Pallasz Athéné Egyetemet két csapat képviselte: Az AcélBrigád, valamint a Jok-Air, a Gépállat 2.0 nevű járművével. Az ügyességi versenyszámban a lengyel Gdansk University of Technology PG Power csapatától két másodperccel lemaradva a Jok-Air team mérnökhallgatói lettek a másodikak. A csapatról és a versenyről Jilling Tamás csapatkapitány adott tájékoztatást:


Mikor alakult a Jok-Air és milyen céllal?

Csapatunk 2014 őszén alakult azzal a céllal, hogy részt vegyen a 2015. évi VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil versenyen. A csapat létszáma a szabályzatnak megfelelően 4 főben van maximalizálva, és ezt mi ki is használjuk. A csapat pilótája Nagy Nóra, Bús Tamás tervezte a vázat és a felfüggesztést, Kesiár László pedig a hajtóművet és a hajtásrendszert. Jómagam a támogatókkal való kapcsolattartásért, az anyagbeszerzésért, illetve a dokumentációk kezeléséért vagyok felelős. A csapat felépítése azóta sem változott, mindenki megtalálta a helyét és a feladatát. Ugyanezzel az összeállítással indultunk 2016-ban és így készültünk a 2017. évi versenyre is.

Milyen eredményeket értetek el eddig?

A 2015. évi versenyen sajnos nem értünk el dobogós helyezést, a legjobb eredményünk a gyorsulási verseny 5. helye volt. A 2016-os versenyre viszont egy teljesen új járművet építettünk, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A versenyről két dobogós helyezéssel és egy különdíjjal tértünk haza. Ezen a versenyen több mint 50 csapat vett részt, akik nem csak magyar, hanem külföldi egyetemekről is érkeztek.  A 2016. évi verseny tapasztalatai alapján a 2017-es versenyre egy módosított autóval készültünk, melybe egy saját tervezésű kétsebességes váltót építettünk be.

Mi a pneumobil versenyek célja?

A verseny célja egy olyan „pneumatikus jármű” – PNEUMOBIL - tervezése és elkészítése, amely a sűrített levegő energiáját felhasználva, pneumatikus vezérlő és végrehajtó elemek segítségével viszi át a nyomatékot a hajtott kerekekre. A járműnek egy vezetővel a fedélzetén kell teljesíteni a versenyszámokat. Megépítéséhez az Aventics Hungary Kft biztosítja a pneumatika és PLC elemeket, minden mást a csapatoknak kell beszerezniük és megoldaniuk. A versenyen való részvétel feltétele a pontos műszaki dokumentáció elkészítése, projektterv megírása és az építési mérföldkövek teljesítése.

Az ügyességi versenyszámban a második helyen végeztetek, és a gyorsulási versenyen is csak hajszálnyira maradtatok le a dobogóról.

Az ügyességi futam első körében tizedikek lettünk, a második körből elsőként jutottunk tovább, míg végül a harmadik etapban a második helyen zártunk. A gyorsulási versenyszámban 2 másodperccel maradtunk le a dobogóról, és így negyedikek lettünk.

Az elmúlt három év eredményei alapján a pontverseny első helyére léptetek elő, így elnyertek egy 1 millió forintos utalványt is. Mire fordítjátok a nyereményt?

A nyereményt Aventices termékek vásárlására lehet fordítani, a pontos célokról majd Kátai Urbán Gáborral, a csapat segítő oktatójával közösen döntünk. 

Gratulálunk az elért eredményekhez!

Köszönjük!